Suomen paras hevi on Kasarmissa

Jouko Tikkanen Lehtinosto, Uutiset Leave a Comment

K-supermarket Kasarmi nappasi voiton Suomen Paras Hevi -kilpailussa. Kauppa arvostettiin myös luomukasvisten osalta parhaaksi. Artikkeli on julkaistu Puutarha-Sanomien numerossa 1/2018 (ilmestymispäivä 19.1.2018)

[PUUTARHA-SANOMAT: HELSINKI]

Kauppiaspari Anne ja Pasi Saarinen ovat rakentaneet onnistuneesti houkuttelevaa kauppaa entisiin autokomppanian tiloihin Helsingin Pohjois-Hesperiankadulle. Kaupan hevi-osasto arvostettiin maan parhaaksi Puutarha-Sanomien järjestämässä kilpailussa, jonka tulokset julkistettiin 17.1.2018 järjestetyssä KasvisKalaaseissa.

Kauppiaspari Anne ja Pasi Saarinen ovat rakentaneet entisen kasarmirakennuksen suojeltuihin tiloihin menestyvää ruokakauppaa kahden vuoden ajan. Kauppa on esitelty Puutarha-Sanomien numerossa 5/2016, lue ”K-kauppa tuli kasarmiin” -juttu www.puutarha-sanomat.fi ->Lehdet

K-supermarket Kasarmin hevistä vastaavat kauppias Anne Saarinen yhdessä osastonhoitajan Kirsti Ojalan kanssa.  Saarisilla on takanaan yli 30 vuotta kauppiasuraa, ja Anne on siitä ajasta 16 vuotta ollut hevissä.  Kirsti on ollut Saaristen palveluksessa 18 vuotta.

– Meillä on tutkitusti Suomen vaativimmat asiakkaat, joten hevi-osaston hoitaminen on ihan omaa luokkaansa. Hevi on meille kummallekin tärkeä ja meillä on sama päämäärä: saada osasto tuottamaan ja toimimaan runsaana ja tuoreena ympäri vuoden, että asiakkaat palavat aina uudestaan ja uudestaan, kertoo Anne.

K-supermarket Kasarmi avattiin maaliskuussa 2016. Kauppa osallistui jo perustamisvuonna Suomen Paras Hevi -kilpailuun, mutta silloin voittoa ei tullut. Silloinkin kauppa voitti LuomuHevi-osion ja tänä vuonna voitto uusiutui luomussa.

– K-supermerket Kasarmi on pystynyt vuodessa kehittämään hevi edelleen. Kun hyvää pystyy edelleen parantamaan, on kysymys todella intohimosta palvella asiakkaita ja tehdä Suomen parasta heviä, sanoo päätoimittaja Jouko Tikkanen. 

Heviä jopa 20 pinnaa

Ruokakaupan myyntiala on 1500 neliötä. Hevin osuus päivittäistavaramyynnistä oli vuonna 2016 17,5 % ja viime elokuussa se nousi parilla kymmenyksellä yli 20 prosentin. Luomukasvisten osuus hevistä on 9 %.

Hyvän hevi-myynnin takana ovat Kirstin mukaan tuotteiden tuoreus, runsaus, sesongit, puhtaus, asiakkaan kuunteleminen ja vaihtelevuus ja osaston elämyksellisyys.

– Haluamme myös, että asiakkaalla on helppoa ostaa hedelmiä- ja vihanneksia ja haluamme pitää osaston väljänä ja siistinä niin, että siellä on mukava kulkea, toteaa Kirsti.

Kauppaan tulleessa asiakkaalle avautuu huikaiseva kasvisten väriloisto. Hevi hipookin täydellisyyttä, mutta joka päivä se on luotava uudelleen. Anne on valinnut massapöytien väriksi mustan.

– Tykkään siitä, että pöydät ovat selkeitä tasoja eikä siinä ole turhia korokkeita.

Vaativa asiakaskunta

Anne on suunnittelut yrttitarhan, koko seinän kattavan myyntitelineen. Kirsti on ihastunut kylmätiskin toimivuuteen.

– Kylmäkaluste on mainio, kun se koostuu moduuleista ja niissä on pyörät alla. Tuotteet tulevat hyvin esille ja hävikit ovat hyvin pienet.

Kauppa sijaitsee Etu- ja Taka-Töölö rajalla. Anne ja Pasi toteavat, että kaupan asiakaskunta poikkeaa kaikista aiemmista paikoista, missä he ovat kauppaa pitäneet.

– Ihmiset ostavat mitä haluavat eivätkä tarjoukset ohjaa heidän ostoksiaan. Toki meillä on ketjun tarjoukset, mutta ei ne näy myynnissä. Me mennään tuoreus, laatu ja valikoima edellä eikä hinta, sanoo Pasi.

Katso kilpailuvideo K-supermarket Kasarmista. Lue ””K-kauppa tuli kasarmiin” -juttu Puutarha-Sanomien numerosta 5/2016.

TILAA PUUTARHA-SANOMAT SUORAAN KOTIISI!