PUUTARHA-Sanomat 1/2019

Kansikuvassa toimitusjohtaja Stefan Skullbacka Närpiön Vihannes Ok:sta: Brändäys tuo tulosta

Ajankohtaista

  • Food Market Herkku jatkaa Stockmann Herkun perinteillä, kertovat Milli Teivaala ja Kirsi Suojanen
  • Vaara piilee työsuhteissa, haastattelussa Maaseudun Työnantajaliiton Veli-Matti Rekola ja Kristel Nybondas
  • Markkinat: Vuosi alkoi vakain hinnoin
  • Lidl myy jatkossa vain reiluja banaaneja
  • Samuli Karjulan kolumni: Vegaani vaatii markkinointia
  • Ruokavaltuutettu on markkinoiden ”torivahti”
  • Tiedostava kuluttaminen on valtailmiö ­– peruna tekee paluun
  • HML:n kaamosmarja: Marjoista saatiin hyvät hinnat, kertovat Ismo Ruutiainen ja Miika Ilomäki
  • Vain viidennes syö kasviksia riittävästi, todetaan FinRavinto 2017 -selvityksessä.

Yritystarinoita

  • Hannu ja Mimmi Lehtinen K-supermarket Torpparinmäki: Kyläkaupan henkeä Helsinkiin
  • Reijo Tuomola: Nauris-Matti siirtyy sukupolvelta toiselle
  • Serkukset kehittävät Veljekset Kuusistoa, haastattelussa Ville, Sami ja Juha Kuusisto
  • Hortilab on palvellut jo 20 vuotta, haastattelussa Filip Högnabba
  • Brändäys tuo tulosta, kertovat Stefan Skullbacka ja Jonas Lundström Närpiön Vihanneksesta
  • Tracegrow: Käytetyistä paristoista hivenlannoitetta kasveille, haastattelussa Tatu Leppänen ja Mikko Joensuu
  • Energiasta omavaraiseksi, Demecan Sami Vinkki kertoo maatilakäyttöön rakennetuista CHP-laitoksista.
  • Kasvien ”aspiriini” vahvistaa, toteaa Jarmo Röppänen Marja-Suomen Taimituotannosta, joka on aloittanut uuden kategorian kasvinvahventeiden markkinoinnin.