Korkealaatuisten elintarvikkeiden valmistajana ja maahantuojana tunnetun Arho Foods Oy:n omien tuotemerkkien perhe kasvaa jälleen. Hango Sinapin liiketoiminta siirtyi Arho Foodsille 1.4.2022 alkaen Oy Hango Ab:lta.
Viikkoa aikaisemmin Arho Foods osti Green Taste Oy:n osakekannan ja sai takaisin mm. Myrttisen kurkut -tuotemerkin, jonka se oli myynyt 2015 pois. Green Taste Oy:ltä tulivat takaisin myös Memmas Knossos, Pappagallo ja Mehuiza.
Hango Sinappi on ensiluokkainen suomalainen tuotemerkki, jonka reseptillä on perinteitä 1800-luvun loppupuolelta asti.
– Olemme tyytyväisiä yrityskaupasta, sillä Hango Sinappi on hieno ja perinteikäs tuote sekä vahvistaa edelleen asemaamme suomalaisessa elintarvikekentässä, kertoi Arho Foods Oy:n toimitusjohtaja Henrik Hemmilä.
Arho Foods Oy tulee investoimaan lisää liiketoiminnan ja nykyisen tuotevalikoiman aktiiviseen kehittämiseen. Tavoitteena on kasvattaa toimintaa vahvojen elintarvikebrändien avulla, sekä jatkaa uusien mielenkiintoisten suomalaisten elintarvikeyhtiöiden kartoittamista.
Henrik Hemmilän Arho Foods omisti aiemmin myös Saariston Marjatilan, mutta se on myyty pois. Lue artikkeli Saariston Marjatilasta Puutarha-Sanomien numerosta 4/2021.
Arho Oy:n juuret löytyvät 1990-luvun torikaupasta, josta toiminta laajeni nopeasti tuoretuotteiden maahantuontiin ja elintarvikkeiden tukkumyyntiin.
Artikkelia korjattu 13.4. kertomalla, että Saariston Marjatila ei ole enää Hemmilän omistuksessa, vaan sen omistus on siirtynyt Erno Mikkolalle, joka on käytännännössä pyörittänyt viljely-yritystä.