Keskon 2015 vuosiraportista selviää, kuinka ihmiset ja yhteiskunta hyötyvät K-ryhmän toiminnasta. Keskon strategian etenemisen ja vastuullisuustyön lisäksi raportti kokoaa yhdeksi paketiksi monia kiinnostavia tarinoita.
Kesko julkaisi toukokuussa 2015 uuden strategian, joka perustuu kaikkea toimintaa ohjaavaan arvoon: ”Asiakas ja laatu – kaikessa mitä teemme”.
Yksi Keskon kasvun painopistealueista on lähikauppaverkoston kasvattaminen ja uudistaminen. Keskeisiä toimenpiteitä strategian toteuttamisessa ovat Suomen Lähikaupan hankinnasta sopiminen marraskuussa 2015.
Koko K-ryhmä työllistää yhteensä 40 000 henkilöä kahdeksassa toimintamaassa. Kesko ja K-kauppiaat tarjoavat ihmisille työtä suoraan ja välillisesti ja ovat merkittäviä veronmaksajia. Kesko on laajentanut veroraportointiaan ja julkaisee vuosiraportissa eri verolajinsa maittain eriteltynä. Vuonna 2015 Kesko maksoi veroja toimintamaihinsa yhteensä yli 92 miljoonaa euroa.
Sinivalkoinen Jalanjälki -kampanja, kauppiaat ja tuottajat yhteen tuoneet Lähiruokatreffit sekä vuonna 2015 aloitettu Tuottajalle kiitos -toimintamalli ovat parantaneet kotimaisen tuotannon ja lähiruoan arvostusta. Suomalaisten tuotteiden osuus K-ruokakauppojen valikoimassa on yli 80 %. Vuonna 2015 K-kauppiaiden suorat ostot Suomen maakunnista olivat 610 miljoonaa euroa ja kasvoivat 43 miljoonaa euroa edellisestä vuodesta.