Keskon brändi ohjaukseen

Kesko on perustanut brändiohjausryhmän, jonka puheenjohtajana toimii pääjohtaja Matti Halmesmäki. Brändiohjausryhmän tehtävä on ohjata Keskon konsernitasoisen brändistrategian laatimista sekä toteuttamista. Samassa yhteydessä Keskon brändijohtajaksi on nimitetty 21.5. alkaen KTM Anne Laakso (37).

Brändiohjausryhmään kuuluvat:

pääjohtaja Matti Halmesmäki (puheenjohtaja), Kesko ja K-kaupat
hallituksen puheenjohtaja Ami Hasan, Hasan&Partners
markkinointijohtaja Annikka Hurme, Valio
kauppias Esa Kiiskinen, K-ruokakaupat
toimitusjohtaja Terho Kalliokoski, K-citymarket, K-supermarket, K-market, K-extra, K-Plussa, Pirkka
toimitusjohtaja Jari Lind, K-rauta, Rautia, Senukai, Byggmakker
toimitusjohtaja Matti Leminen, Anttila, Kodin Ykkönen, Intersport, Musta Pörssi, Sotka, Asko, K-kenkä, Andiamo
toimitusjohtaja Pekka Lahti, Volkswagen, Audi, Seat, Yamaha
johtaja Minna Kurunsaari, K-supermarket
viestintäjohtaja Paavo Moilanen, Kesko ja K-kaupat
brändijohtaja Anne Laakso, Kesko ja K-kaupat

K-tunnus lanseerattiin vuonna 1947 hyvän palvelun ja laadun tunnukseksi ottamalla se samanaikaisesti käyttöön 2 500 K-kaupassa. K-merkki on yksi Suomen tunnetuimmista liikemerkeistä.

Tuotebrändeistä Pirkka on tutkimusten mukaan Suomen tunnetuin kaupan oma tuotemerkki (TNS Gallup, 4/2007). Viime vuonna 20-vuotisjuhlavuottaan viettänyt Pirkka valittiin vuonna 2005 ainoana kaupan omana merkkinä Suomen johtavia brändejä esittelevään Superbrands Finland -kirjaan.

Strategiaan sisällytetään omien brändien lisäksi tavarantoimittajien parhaat brändit ja määritellään brändien asema valikoimissa ja asiakkaiden kohtaamisissa kaikissa K-ryhmän kaupoissa.

Brändijohtajaksi nimitetty Anne Laakso siirtyy Keskoon Ruukin Brand Managerin tehtävistä. Aiemmin hän on työskennellyt mm. Fortum Energiatalo Oy:n markkinointijohtajana ja Aktia Säästöpankin markkinointipäällikkönä. Brändijohtaja raportoi brändiohjausryhmän puheenjohtajalle ja viestintäjohtaja Paavo Moilaselle. Tehtävä on Kesko-konsernissa uusi.