S-ryhmän alkuvuosi plussalla 11 prosenttia

S-ryhmän vähittäismyynti oli tammi-maaliskuussa 2 359 miljoonaa euroa, jossa oli lisäystä edelliseen vuoteen 11 prosenttia. S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvoi 9,1 prosenttia.

Alueosuuskauppojen myynti kehittyi alkuvuonna suotuisasti kasvaen edellisestä vuodesta 12,7 prosenttia. Vastaavana ajanjaksona koko S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvoi 9,1 prosenttia ja oli 1 228,7 miljoonaa euroa.

– S-ryhmän myynti on ensimmäisen vuosineljänneksen aikana kehittynyt hyvin kaikilla keskeisillä liiketoiminta-alueilla ja on markkinoiden yleistä kasvua nopeampaa. S-ryhmän asema keskeisillä liiketoiminta-alueilla on edelleen vahvistunut, toteaa SOK:n pääjohtaja Kari Neilimo.

Marketkaupan myynti kasvoi tammi-maaliskuussa 9,1 prosenttia, ABC-liikennemyymälöiden ja poltonestekaupan 11,4 prosenttia, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan 11,5 prosenttia, matkailu- ja ravitsemiskaupan 18,8 prosenttia, auto- ja autotarvikekaupan 17,0 prosenttia ja maatalouskaupan myynti 9,7 prosenttia.

S-ryhmän kotimaan päivittäistavarakauppa oli arvoltaan 1 202,7 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua 8,6 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna.