S-brändi uudistuu sinisestä vihreään

Ässäkeskuksen tornissa Vallilassa komeilee sinisen S-kirjaimen sijaan vihreänä hohtava ”S” Sinisiä ässiä vaihdetaan vihreiksi paraikaa myös alueosuuskauppojen toimipaikoissa. S-ryhmän tunnus päivitettiin tähän päivään vastaamaan asiakasomistajille tuttua vihreää korttia ja kertomaan yhteistä osuuskauppatarinaa. Uudistus tukee kaupparyhmän missiota ”Teemme yhdessä paremman paikan elää”.

S-brändi-uudistuksen tavoite on kirkastaa S-ryhmän osuustoiminnallista yritysmuotoa. Vihreä väri on jo tuttu asiakasomistajien S-Etukortista. Nyt yksi yhteinen S-tunnus sitoo asiakasomistajuuden hyödyt, 19 alueosuuskauppaa ympäri Suomen ja koko S-ryhmän vahvemmin yhteen.

– S-brändin uudistuksen myötä tavoitteenamme on kertoa tunnistettavammin osuustoiminnallisesta ytimestämme valtakunnallisesti.  Vihreä väri muuttuu kaupparyhmän yhteiseksi väriksi ja logo yhtenäiseksi. Osuustoiminnallinen arvopohja säilyy ja vahvistuu. Vihreä myös symboloi kaupparyhmän kunnianhimoista vastuullisuustyötä, kertoo SOK:n pääjohtaja Hannu Krook.

– S on osuuskauppabrändi, joka kuvaa koko kaupparyhmän yhteisiä tavoitteita. ”S” tulee tänä vuonna näyttämään modernilta ja yhtenäiseltä. Viimeksi tunnukset on päivitetty 80-luvulla, joten nyt oli aika uudistua, kertoo S-brändin markkinoinnista vastaava Tia Hallanoro.

Ketjutunnuksiin muutos ei vaikuta. Kuluttajien arvostamat brändit, kuten Prisma, S-market, Sokos tai ravintoloiden logot säilyvät tuttuina ja tykättyinä ennallaan, kerrotaan S-ryhmän tiedotteessa.