Jere on nuorin superkauppias

 

Jere Lehto on saanut K-Supermarket Teljänportin myynnin hyvään kasvuun. Kauppa on yksi kuudesta K-supermarketkaupasta, joiden kauppiaiden elämästä kerrotaan maaliskuussa alkaneessa Superkauppiaat-ohjelmasarjassa. Lue koko artikkeli Puutarha-Sanomien numerosta 4/2021. Katso video.

Jere esittelee ylpeänä Härkälän puutarhan tuotteita. Matkaa tähän lähipuutarhaan on vain 15 kilometriä.

PUUTARHA-SANOMAT / KOKEMÄKI

Jere Lehdon myönteinen olemus erottuu niin superkauppiaista kertovassa television realitysarjassa kuin Teljänportin palvelutiskillä. Jeren punaposkisuus kertoo innosta ja palvelualttiudesta sekä hänen silmänsä rehtiydestä ja vilpittömyydestä.

Jere on Suomen nuorin K-Supermarketkauppias; oman kaupan hän sai joulun alla 2019 ollessaan 24-vuotias.

– Minulla oli kaupan työstä jo kymmenen vuoden kokemus, laskee Jere, mutta kertoo silti olleensa myönteisesti yllättynyt, kun Keskolta tarjottiin supermarketia hänen ensimmäiseksi kauppapaikakseen.

Jere on kulkenut vanhempiensa Jari ja Elina Lehdon mukana kaupoissa Tampereella, Turussa ja viimeksi Uudessakaupungissa K-Supermarket Itäpoijussa, jonka perheyhtiön hallituksessa Jere on myös mukana. Teljänportissa Jeren kauppiasparina on Lotta-puoliso.

Teljänportin myyntiala on 1100 neliötä, mitä Jere pitää riittävänä. Kilpailu on Kokemäelläkin tyypillisen kovaa, kun kauppa sijaitsee Lidlin ja S-marketin välissä.

Jerestä tuli julkkis

Neloskanavalla ja Ruudussa pyörii parhaillaan kymmenosainen Superkauppiaat-sarja, joka kertoo kuuden K-kauppiaan elämästä.  Yhdessä jaksossa Jere Lehto kisaili isänsä kanssa, kummalla kaupalla menee paremmin. Kuvattuna on myös Jeren vierailu Härkälän kasvihuoneissa.

– Kuvaukset alkoivat viime syksynä ja kuvauspäiviä on ollut 12. Projekti on ollut mielenkiintoinen ja hauska. Ennestään minulla ei ollut kokemusta kameran edessä olemista, mutta se oli helppoa, kun vain sai olla oma itsensä eikä tarvinnut näytellä.

– Asiakkaat ovat tulleet juttelemaan ohjelmasta ja palaute on ollut pelkästään positiivista. Ohjelmassa näkyy myös henkilökuntaa, ja asiakkaat saavat lisää tartuntapintaa kaupan arkeen, sanoo kauppias Jere Lehto.