Kotimaisten salaattien ja yrttien ykkösbrändi Järvikylä on tänäkin syksynä mukana Roosa nauha -keräyksessä. Järvikylän korianteri sekä Kartanon salaatti puetaan lokakuun ajaksi Roosa nauha -pusseihin, ja jokaisesta myydystä tuotteesta lahjoitetaan 10 % syöpätutkimukselle.
Tämän vuoden Roosa nauhan on suunnitellut näyttelijä Seela Sella. Nauhan viesti on ”Näytä tunteesi. Näytä tukesi.” Tunteet näkyvät tämän vuoden nauhassa hopeisina ilon ja surun pisaroina.

– Syöpä koskettaa meistä jokaista, ja haluamme olla mukana tukemassa Suomen Syöpäjärjestön hienoa työtä. Keräykseen osallistuminen on meille iso satsaus, mutta ehdottomasti sen arvoista, markkinointipäällikkö Caroline Grotenfelt-Fyhr Järvikylältä kertoo.
Roosa nauha -kampanjatuotteet piristävät yrtti- ja salaattihyllyä pinkillä värillä päivien lyhentyessä lokakuussa. Kampanjaan valitut Järvikylä-tuotteet korianteri ja Kartanon salaatti ovat viime vuosien ajan olleet yrtti- ja salaattihyllyjen suosituimpien tuotteiden joukossa.
– Toivomme, että mahdollisimman moni salaatti- ja yrttiostaja valitsee lokakuussa Järvikylän Roosa nauha -tuotteen. Valitsemalla lautasellesi pinkkiin puettua lehtivihreää teet hyvän teon paitsi itsellesi, myös kymmenille tuhansille syövän koskettamille suomalaisille, Grotenfelt-Fyhr jatkaa.
Grotenfelt-Fyhrin mukaan Järvikylälle tärkeitä arvoja ovat tuotteiden laatu sekä vastuullisuus. Sosiaalisen vastuun lisäksi tärkeä osa-alue on ympäristön hyvinvoinnista huolehtiminen.
– Siitä osoituksena on mm. seuraavaa:
- Yhden tuotteen viljelyyn kuluu vain n. 1,5 l vettä suljetun vesikiertojärjestelmämme ansiosta.
- Viljelyyn käytettävän veden otamme omasta kaivostamme.
- Kasvihuoneita lämmitämme oman lämpölaitoksemme energialla, jonka polttoaineena käytämme suurimmaksi osaksi turvetta ja haketta.
- Vuonna 2018 investoimme ensimmäisenä kasvihuoneena Suomessa aurinkoenergiaan.
- Kaikki salaattimme ja yrttimme viljellään biohajoavassa ruukussa. Tämä toimenpide vähentää muovijätettämme 90 tonnia vuodessa.
- LED-valot ovat kasvihuoneissamme käytössä jo yli 5000 neliömetrillä. Ne tuovat huomattavaa säästöä sähkössä ja laadukkaimpia ja värikkäämpiä tuotteita.