Mittava uudistus käynnistyy kun, uudet vaatteet otetaan käyttöön 13.10.2016 K-Market Kissanmaalla Tampereella. Tämän jälkeen K-Marketeissa otetaan kaupan uudistuksen yhteydessä käyttöön myös uudistuneet työasut. Vaatteet toimittaa tamperelainen Image Wear.
Työvaateuudistus on osa K-Marketissa käynnissä olevaa brändiuudistusta, jonka lähtökohtana on tuoda lähikauppa 2020-luvulle. K-Marketin ilme on moderni, rento ja helposti lähestyttävä. Uuden työasun housut ovat harmaat ja paita oranssi-harmaa-valkoista ruutukuosia. Ensimmäisenä uudet vaatteet otetaan käyttöön K-Market Kissanmaalla Tampereella.
– Vaatteet tukevat K-Marketin rentoa ilmettä ja niissä on mukava työskennellä. Tavoitteenamme on, että kaupan henkilökuntaa ja kauppiasta on helppo lähestyä ja nykäistä hihasta kaupassa, kertoo K-Marketin markkinointijohtaja Anne Weide.
Vaatteet on suunnitellut Image Wearin tuotekehitysosasto Tampereella. Suunnittelussa on otettu huomioon kaupoissa työskentely, esimerkiksi housuissa on polvissa taskut polvisuojuksille, koska hyllyttämisessä ollaan usein polvillaan. Liivien ja takkien materiaalina on softshell, joka lämmittää, hengittää ja pysyy siistinä.
K-Market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, lokakuussa jo yli 100 Siwaa ja Valintataloa on muutettu K-Marketeiksi. Samanaikaisesti käynnissä on K-Market-ketjun nykyisten kauppojen uudistus. Koko ketju on uudistettu vuoden 2018 loppuun mennessä. Uudet vaatteet otetaan käyttöön kauppojen uudistusten yhteydessä lokakuusta 2016 alkaen. Keskimäärin yhdessä K-Marketissa on noin 7 työntekijää.