Huiskula avaa verkkokaupan kuluttajille

Kukkien tukku- ja kuluttajakauppaa sekä viljelyä harjoittava Huiskula Oy on avannut verkkokaupan osoitteessa www.huiskulakauppa.fi. Verkkokauppa on jatkoa Huiskulan omille konseptimyymälöille, jotka avattiin maaliskuussa 2012 Salossa, Nokialla ja Turussa.

– Huiskulan konseptimyymälöiden kulmakiviä ovat asioinnin helppous, monipuolinen ja elämyksellinen valikoima ja ympäristö sekä helposti lähestyttävä ja ideoita tarjoava ostopaikka. Samoja arvoja on painotettu myös verkkokaupassa, kertoo Huiskula-kauppojen myyntipäällikkö Kati Arell.

Arellin mukaan Huiskula-kaupat ovat uudenlaisia kukkakauppoja, jotka tarjoavat kohderyhmälleen virikkeitä laajalla rintamalla.

– Verkkokaupassa myydään kukkien lisäksi monenlaisia tuotteita kodin sisustukseen, itsensä hemmotteluun ja lahjaksi. Kukkatuotteet voi maksaa verkossa, mutta ne toimitetaan myymälöihin. Muut tuotteet toimitetaan kotiin. – Kukkien ostaminen verkosta on Suomessa vielä suhteellisen vähäistä. Huiskula-kaupan kohderyhmä on kuitenkin vahvasti verkko-ostamista suosiva, joten halusimme tarjota helpon ostokanavan asiakkaillemme myös verkon puolella,sanoo Arell.

– Meidän verkkokaupassamme kukkatuotteet toimitetaan aina täsmälleen kuvaa vastaavana eli asiakkaan ei tarvitse jännittää, mitä hän saa. Monet muut alan toimijat jättävät tässä kohtaa sitojalle paljon vapauksia, toteaa Kati Arell.

Huiskula Oy harjoittaa kukkien tukkukauppaa, tuotantoa ja maahantuontia.Lisäksi yritys myy taimia kukkien ammattiviljelijöille. Yrityksen päätoimipaikkaon Turussa, jossa sijaitsee myös tuotantolaitokset HuiskulanPuutarha Oy.Huiskulalla on kukkatukut myös 9 muulla paikkakunnalla. Vuonna 1934 perustettu Huiskula on edelleen perheyritys.